bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
دولت سعی دارد در سال جدید با حذف یارانه برخی از گروه‌های جامعه، پرداخت عادلانه‌تری را برای یارانه‌ها رقم بزند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ پرداخت یارانه‌ها که میراث دولت احمدی‌نژاد است، یکی از دریافتی‌های شیرین اغلب مردم بوده و همیشه بسیاری از افراد جامعه درگیر مسائل مربوط به آن هستند.

اکنون دولت سیزدهم از این ابزار برای کنترل مصرف و حرکت به سوی پرداخت عادلانه‌تر آن استفاده کرده است. مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، درباره این موضوع که کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند و اعتراض دارند اگر با دریافت یارانه‌شان موافقت شود، می‌توانند از کالابرگ استفاده کنند، گفت: اگر سامانه پایگاه رفاه ایرانیان که زیر نظر وزارت کار است، «آزمون وسع» را طبق قانون انجام دهد و فرد مشمول دریافت یارانه باشد، این امتیاز به او تعلق می‌گیرد و کسانی هم که در این آزمون معین شود که جزو قشر برخوردار جامعه هستند، یارانه‌شان طبق قانون باید قطع شود.

چند روز پیش، سخنگوی دولت اعلام کرد که افرادی که ارز سهمیه‌ای دریافت کنند، از دریافت یارانه محروم خواهند شد. البته ایبن اقدام دولت برای جلوگیری از سواستفاده برخی سودجویان از مدارک هویتی افراد کم‌درآمد است، ولی ممکن است به آن دسته از افرادی که از این موضوع بی‌اطلاع هستند، آسیب وارد کرده و یارانه آن‌ها قطع شود.

نکته حائز اهمین آن است که سود حاصل از خرید و فروش ارز سهمیه‌ای، اکنون حدود ۲۰ میلیون تومان است و با رشد نرخ دلار، ممکن است اینسود بیشتر هم شود. از طرفی یارانه‌ای که یک فرد در سال دریافت می‌کند، حدودا یک‌چهارم این مقدار است. لذا، سود این کار از دریافت یارانه بیشتر است.   

از طرف دیگر، محرابیان وزیر نیرو هم اعلام کرده که یارانه آب و برق افراد پرمصرفی که بیش از حد الگوی مصرف استفاده کنند، قطع خواهد شد.  

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: